Vill du marknadsföra din webbplats och locka till dig fler besökare? Isåfall är marknadsföring via artikelpubliceringar något som du bör undersöka närmre. Detta kan nämligen ha väldigt bra effekt om du gör det på rätt sätt!
De allra flesta kan lyckas väl med den här typen av marknadsföring bara man är beredd att lägga ner lite tid och energi på att förstå hur upplägget fungerar. Det som är så bra är det faktum att det inte krävs någon större teknisk expertis för att kunna nå bra resultat.
Vad är marknadsföring via artikelpubliceringar?
Marknadsföring via artikelpubliceringar innebär att du skapar artiklar som är relaterade till det innehåll du har på din webbplats, t.ex. din blogg eller e-handel, och sedan skickar in dessa artiklar till sajter som är villiga att publicera dem.
I dessa artikel brukar man även inkludera en länk eller två som pekar till din egen webbplats. Syftet med detta är att öka ”länkkraften” för din webbplats, och genom att få länkar från andra webbplatser så ökar kraften. Ju fler länkar du har, desto högre kommer sannolikt din webbplats kunna ranka på sökmotorernas resultatsidor (SERP) och desto mer trafik kommer du då kunna få till din webbplats.
Det är verkligen så enkelt
Nu när du vet vad marknadsföring av artikelpublicering är, varför inte börja skriva några artiklar och skicka in dem till webbplatser redan idag? Du kan komma att bli förvånad över hur mycket trafik du kan generera och hur pass stor skillnad det faktiskt kan göra på dina placeringar i t.ex. Google.
Det enda problemet när det kommer till marknadsföring via artikelpubliceringar är att alla sajter inte är villiga att publicera dina artiklar. För att öka chanserna att få dina artiklar accepterade måste du se till att de är välskrivna och informativa. I många fall kommer även sajterna kräva att de ska få betalt för att länka till dig.
Det är också en bra idé att rikta in sig på webbplatser som är relaterade till din egen när det gäller ämnet. Detta ökar sannolikheten för att dina artiklar ska accepteras eftersom dessa webbplatser är mer benägna att vilja länka till något inom sin egen nisch. Besök artikelexpressen.se om du vill se hur denna typ av marknadsföring kan se ut på riktigt.